Konkurs "Kulinarne Mission Impossible" - Wyniki
Drodzy,
Z przyjemnością zawiadamiamy, że uczestnicy konkursu „Kulinarne Mission Impossible” z sukcesem zakończyli swoją misję. Wyzwanie podjęło 14 osób, spośród których aż 11 uczestniczyło w ostatnim etapie konkursu i udanie zaprezentowało swoje pomysły na promocję typowo polskich produktów kulinarnych na rynkach zagranicznych.
Zmagania konkursowe przebiegały w 2 etapach:
- ETAP 1: zidentyfikowanie różnic kulturowych, stanowiących przeszkodę we wprowadzeniu na rynek zagraniczny jednego z trzech wybranych w zabawie przedkonkursowej produktów (w głosowaniu wybrano: oscypka, rosół oraz cukierki krówki)
- ETAP 2: przygotowanie strategii promocyjnej eksponującej zalety wybranego do promocji produktu i jednocześnie niwelującej zidentyfikowane wcześniej różnice kulturowe.
Czas na werdykt Komisji Konkursowej. Obrady były długie i burzliwe. W ich wyniku Komisja przyznała:
I miejsce oraz bon o wartości 500 zł DOMINIKOWI KNYCHAS. Komisja doceniła Dominika za twórcze połączenie tak odległych zagadnień jak sztuka filmowa i sprzedaż cukierków. Promocja polskich „krówek” w Indiach z wykorzystaniem bohaterów Bollywood to niewątpliwie wyzwanie godne nazwy naszego konkursu. Zobacz prace Dominika z: etapu 1, etapu 2.
II miejsce oraz bon o wartości 300 zł EWIE KAŹMIERSKIEJ. Komisja doceniła Ewę za iście naukowe podejście do kwestii promocji polskiego rosołu w dalekiej Japonii. Identyfikacja różnic kulturowych, propozycje ich przezwyciężenia oraz - co bardzo istotne - bogata faktografia dotycząca poruszanych zagadnień, nadają tej pracy w pełni profesjonalny charakter. Zobacz prace Ewy z: etapu 1, etapu 2.
III miejsce oraz bon o wartości 200 zł DARII SADOWSKIEJ. Komisja doceniła Darię za rzeczowe, z ekonomicznego punktu widzenia, przedstawienie głównych założeń strategii wprowadzenia oscypka na rynek estoński. Docenić należy szerokie wykorzystanie wiedzy ekonomicznej oraz zasad marketingu przy konstruowaniu oferty. Zobacz prace Darii z: etapu 1, etapu 2.
Specjalne wyróżnienie i nagrodę rzeczową – książkę „Wprowadzenie do ekonomii: Tom 1. Mikroekonomia w komiksie” – Komisja przyznała dla Pawła Galasa. Komisja doceniła Pawła za pomysł wypromowania polskich cukierków „krówek” w Chinach. Atutem przygotowanej prezentacji jest przybliżenie sposobu w jaki przeciętni obywatele Chin mogą postrzegać produkty z tak egzotycznego dla nich kraju jak Polska. Stanowi to świetny punkt wyjściowy do przemyśleń na temat tak podstawowych kwestii jak smak, kształt, kolor, opis czy opakowanie promowanego produktu. Zobacz prace Pawła z: etapu 1, etapu 2.
Pozostałym uczestnikom konkursu również składamy gratulacje. Dziękujemy też wszystkim głosującym i komentującym prace konkursowe.
No cóż, nasza kulinarna Mission Impossible dobiegła końca, ale przed Wami jeszcze dużo innych misji. Życzymy Wam, by wszystkie były równie udane i ciekawe :)
Zapoznaj się z Regulaminem Konkursu / Etap 1. / Etap 2.
Zapraszamy na Forum AME, gdzie utworzony został specjalny pokój poświęcony Konkursowi. KLIKNIJ!